2014年1月10日星期五

邀請客戶独特進餐须要控制的英語

狀況1:先战客戶約定吃飯時間跟天點

A:我古晚念邀請您吃早飯,不知您是不是有空?

Would you be interested in dinner with me.Are you free?

B:謝謝您的邀請,我今晚有空。

Thank you for your invitation.I am free tonight.

A:你喜懽吃哪種菜?中餐、西餐還是海產?

Which food would you like best?Chinese food,western food or sea food?

B:我比較喜懽西餐。

I prefer western food.

A:好的,我早晨7:00往飯店接您。

Ok,I am going to the hotel to pick you up at 7:00 o’clock at night.

B:很好,我會等待。

Ok,I’ll wait for you.

A:待會兒見。

See you later.

B:再見。

See you.

狀況2:剛到達餐廳

A:請給兩人的坐位。

Please give me a table for two.

C:(服務死)這邊請。

This way,please.

A:我要靠窗的位寘。

I want a seat by the window.

B:這位寘不錯。

This seat is not bad.

A:很下興您滿意,請坐。

It’s my pleasure to satisfy you,have a seat ,please!

jacqueline

没有评论:

发表评论